|
Post by Linnea on Jul 1, 2013 14:48:15 GMT
Heinäkuun minivaellus tallilaisille 18.7 klo 15-17
Kahden tunnin vaellus Peitsisaaren metsikössä polkuja pitkin kävellen. Mukaan voi tulla ratsain tai taluttaen, sillä kovaa emme mene kuin vähän aikaa. Kävelemme ensin n. 2km päässä olevalle sänkipellolle, jossa halukkaat saavat laukkailla vapaasti peltoalueella. Siitä kävelemme vielä n. 3,5 km kiertolenkin kautta takaisin tallille ja halukkaat saavat uittaa hevosiaan Peitsilammessa.
VIP 16.7
Osallistua saa omalla tai tallin hevosella. Osallistu alle muodossa : Ratsastaja - hevostoive - taluttaen vai selässä - laukkaatko pellolla ja uitatko lammessa
Kirjoitan pohjatarinan, jonka pohjalta kirjoitatte lyhyen tarinan omasta näkökulmastanne.
Osallistujat Linnea - Eternal Wing Dimma - Golden Coin NU Elma - oma hevonen Ani - selässä - laukkaan & uitan MAKSETTU Akku-Merkki-selässä, uitan ja laukkaan Tessa - Prisca ja Lolli - Selässä, Lolli käsihevosena - uittaa
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 8, 2013 6:11:42 GMT
Tessa- jos saan, voisin ratsastaa Priscalla ja ottaa Lollin käsihevoseksi. Jos ei onnistu, niin sitten Lollia taluttaen. Ja uittamista voisin kokeilla=)
|
|
|
Post by Linnea on Jul 8, 2013 6:23:20 GMT
Tuo käy hyvin, mutta laukkaatko Priscalla ollenkaan? Jos haluat niin siksi ajaksi joku muu voi pitää Lollia kiinni
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jul 8, 2013 19:44:08 GMT
Juu, laukkaan jos joku löytyy pitämään Lollia=)
|
|
|
Post by Linnea on Jul 18, 2013 7:37:03 GMT
Dimman tallin ihka ensimmäinen vaellus alkoi. Ratsastajat säätivät jalustimiaan sopiviksi ja kiristivät vöitä tiukemmalle. Dimma istui kullanhohtoisen Innansa selässä jonon edessä, Tessa tuli seuraavana Pricalla Lollia taluttaen ja sitten tulivat Akku hevosensa Merkin kanssa ja Elma Anin kanssa. Viimeisenä minä tarkkailin joukkiota Dimman lihaksikkaan tamman selästä, joka steppaili aloillaan haluen jo lähteä liikkeelle.
Kun kaikki lähtivät käynnissä eteenpäin, ilmassa vallitsi jännittynyt ilmapiiri. Inna potkaisi ilmaa ja luimisti korviaan Priscan sattuessa liian lähelle. "Hei!" Dimma ärähtää ponilleen. "Muistakaa kaikki välimatkat. Älkää tulko liian lähelle toista ja varsinkin tämä pikku diiva -tammani kaipaa hieman tilaa." Naurahdan ja Dimma mulkaisee minua tuimasti, kuitenkin hymyillen. Jaa a, että Dimman pikku diiva -tamma.
Jatkamme matkaa reippaasti kohti sänkipeltoa. Pian tiet kapenevat pieniksi metsäpoluiksi puiden välissä. Matka taittuu ongelmitta pellolle asti, jonne pysähdymme odottelemaan laukkaamista. Itse nappaan Lollin Tessalta pideltäväkseni, siksi aikaa että tyttö saisi laukkailla. "Saatte laukkailla ihan vapaasti nyt tässä, mutta katsokaa ettei ratsunne riehaannu liikaa. Jos kuitenkin niin tapahtuu siirtykää ratsastamaan jonkun taakse tai tulkaa minun luokseni kävelemään", huutelen ohjeita ratsastajille Dimman jo nostaessa laukan ponillaan. Elma sai Anilla lentävän lähdön ja pelkäsin jo heti alkuun hänen tippuvan ratsunsa selästä, mutta ei kuitenkaan.
Laukkailun jälkeen siirrymme taas jonoon ja lähdemme kävelemään kiertotietä Peitsilammen suuntaan. Jotkut hevoset ovat hieman villin oloisia reippaamman vauhdin jälkeen, mutta kaikki pysyivät hyvin kasassa. Akku ratsasti Merkillä kylmän rauhallisesti ilman minkäänlaisia ongelmia, ainakaan täältä takasuunnasta katsottuna. Hienoa.
Lopulta päädymme kaikkien suosikki paikalle : lammelle. Pysähdymme sinne ja kaikki pääsevät uittamaan hevosia miten halusivat, minun vahtiessa heitä rannalla. Dimma ratsasti jo takaisin vieressä olevalle tallille, mutta minulla ei ollut kiire minnekään.
Vaelluksen päätteeksi laskeudumme tyytyväisenä ratsujemme selästä. "Kuivatkaa hevosenne tarpeen mukaan ja Priscan Tessa voit viedä sen jälkeen sitten laitumelle. Myös Lollin saat sinne halutessasi viedä, siellä on myös toinen varsa Chadelthiera." Kaikki veivät hevosensa karsinoihin ja hoitivat hevoset jopa ennätys hyvin. Ensimmäinen vaellus meni ihan hyvin.
//Vähän lyhyt tuli, mutta saattepahan enemmän keksiä aihetta väleihin jos haluatte. Maksuksi tosiaan käy lyhyt tarina omasta näkökulmasta.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 15, 2013 15:43:29 GMT
Lollilla on vielä opittavaa käsihevosena olemisesta, mutta matka sujui kyllä hyvin =) Kiitos vaelluksesta! /pahoittelen kökköä kuvaa, ei inspiroinut väritys eikä tausta... Mutta toivottavasti kelpaa!
|
|
|
Post by Linnea on Aug 16, 2013 9:59:49 GMT
Kiitoksia maksusta! =) Vain Elma ja Tessa ovat makselleet. Muilta odotan. Aikaa maksuun elokuun loppu!
|
|