Kävelin tarhalle, jossa Merkki majaili.
- Meeeerkkiiii! huusin. Ruuna kääntyi, ja lähti löntystelemään luokseni. Tiputin sille leivänpalan maahan, ja laitoin riimun hevosen päähän. Leivän syötyään, se alkoi hinkkaamaan päätään minuun niin, että meinasin kaatua.
- Höpsö, naurahdin ruunalle. Talutin sen ulos portista ja käänsin sen, jotta saisin suljettua portin. Talutin Merkin pihaan, ja vein sen talliin. Harjasin hevosen pikapikaa, ja laitoin sille suitset ja suojat.
Nousin hevosen selkään pihassa, ja lähdin kentälle. Tein sinne muutaman esteen. Toinen oli 60cm pysty, ja toinen 80 pysty. Nousin hevosen selkään, ja pian siskoni Silja tuli.
- Nyt kun sillä ei oo kahteen viikkoon hypätty, niin sillä voi olla virtaa, Silja sanoi.
- Jep. Mä yritän ainakin pysyä seläs, naurahdin ja aloin ravata. Merkki meni reippaasti, ja otin pari kierrosta ravia molempiin suuntiin ja sitten pienen laukkapätkän.
- Tuu este! siskoni huusi. Ohjasin ruunan kuudenkympin pystylle. Merkki loikkasi sen kaukaa ja ilmavaralla, ilmeisesti se halusi ainakin puolet isompia. Sen jälkeen se lähti vetämään kiitolaukkaa ympäri kenttää.
- Äää, mä en saa tätä pysähtyyn! huusin.
- Istu alas, vedä ohjista, nojaa taakse! Silja huusi. Otin hevosen harjasta kiinni ja nojasin taakse.
Vihdoin se hidastui. Otin uudestaan esteen. Sen jälkeen sama kiitolaukkahepuli.
- Mä hyppään pois! huusin.
- Älä! Silja huusi. Sain ruunan pysähtymään ja hyppäsin alas.
- Merkki ei oo ikinä tehny tätä! itkin.
- Sisko hyvä… Sillä on virtaa kun ei se oo saanu kunnon liikuntaa. Anna kypärä niin mä meen sillä, Silja sanoi. Otin kypärän pois ja pyyhin silmäni. Katselin siskoni ratsastusta. Silja otti sillä laukkaa, ja esteen jälkeen se kuumui kunnolla, ja teki saman kuin minulla.
- Nyt hevonen! kuulin Siljan huutavan ja läpäyttävän hevosta raipalla.
- Laukataan sitten! Silja huusi ja nousi kevennettyyn istuntaan. Silja laukkasi hevosella niin kauan, että sen ryntäät olivat hiessä ja sen suusta valui vaahtoa.
- No niin, Silja sanoi ja ojensi hikisen ja hiuslakan tuoksuisen kypärän. Kiipesin takaisin ruunan selkään, ja tulin kuudenkympin esteen. Merkki heitti parit pukit esteen perään. Tulin esteen vielä uudestaan, ja Merkki veti taas pukit. Pysyin selässä kuitenkin.
- Akku. Lopetellaan pian. Mä teen nelikymppisen sarjan ja tuu se ja lopetetaan.
Menin neljänkympin pikkusarjan ja Merkki meni edelleen reippaasti, ja yritti tehdä pari pientä pukkia.
- Hyvä. Jos pyydetään Merkin entinen omistaja ratsastaan sillä joku päivä, jos tää jatkuu, Silja sanoi. – Hyvin se meni. Pieni hymynpoikanen pyrki kasvoilleni.
"Kiva ensi tarina. Hyvä että pysyt vielä mukana . Kirjoitusvirheitä en erityisemmin bongannut ja teksti oli ihan sujuvaa. Kerroit hyvin tekemisistänne ja oli jännä lukea miten hankala Merkki ratsastaessa oli. Apua voi pyytää myös tallilta(minulta tai Dimmalta) jottei omistajan tarvitse tulla, mutta hyvä tarina oli. Innolla odotan lisää.
Ansaitsit tästä hoitomerkinnästä 8v€"
-Linnea